20 dec. 2010

Fullt upp.

Har inte blivit särskilt mycket bloggande nu på senaste, vilket beror på att jag haft ganska fullt upp med skolan. Som vanligt den här hösten. Fast nu har det ju varit lite annorlnda, jag har haft praktik! Även om det varit riktigt roligt så har jag varit helt slut då jag kommit hem. Tidiga mornar och livliga barn och ungdomar i kombination med för lite sömn. Och så en stor hemtenta ovanpå det. Kan inte säga annat än att det ska bli skönt med jullov. Riktigt skönt.

Hur som helst så vill jag fortfarande bli lärare efter att ha tillbringat en vecka på en högstadieskola. Har till och med ändrat mig lite och kommit på att jag nog gärna skulle vilja vara lärare på högstadiet också. Det är klart att det är en jobbig period för många, vilker leder till att många nog kan vara jobbiga... men det kändes ändå riktigt roligt att jobba med ungdomar i den åldern. Det är svårt att förklara, men jag var så himla glad när jag gick hem varje dag. Det tar jag som ett mycket gott tecken.

Imorgon blir jag däremot hemma, eftersom min handledare blivit sjuk. Jag skulle inte behöva vara där då. Det känns lite tråkigt att inte få träffa eleverna igen innan jul men samtidigt gör de ju inte så mycket nu. Det blir mest julpyssel och titta på film, eftersom alla uppgifter är avklarade.

Nej, god natt! Nu ska jag sova en stund så att jag orkar ta itu med tentan imorgonbitti igen.

PS. Köpte för övrigt en superfin klänning att ha till nyår. På tradera, så klart. Kommer bli fin till tunna, svarta,prickiga strumpbyxor och farmors gamla Diorpumps. Kanske lånar jag en av farmors gamla hattar också. Såhär fin är den i alla fall:

4 kommentarer:

  1. fortfarande rödhårig? FYFAN vad snygg du kommer vara på nyår i så fall!

    SvaraRadera
  2. Sara: Inte lika knallröd som i somras, men rödhårig är jag allt! Och tack så hemskt, jag hoppas du har rätt.

    SvaraRadera
  3. Vad snygg klänning! Vad hade du för sökord på tradera? :o
    /Madde från UMU
    nordsvensken.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Madde: Tack! Jag tror att jag sökte på "50-tal" eller "vintage". Man får ju hemskt många träffar bara på det så jag kollade bara igenom kategorin klänningar, eftersom det var vad jag var ute efter.

    SvaraRadera